نرم‌افزار به عنوان یک سرویس ( SaaS )

نرم‌افزارهای مبتنی بر ابر به تدریج جایگزین نرم‌افزارهای پیش فرض تقریباً برای هر نوع فناوری کسب وکار، از شرکت‌های بزرگ تا شرکت‌های کوچک می‌شوند. نرم‌افزار به عنوان سرویس ( SaaS ) یک الگوی توزیع نرم‌افزار است که ارائه دهنده ابر میزبانی می‌کند و برنامه‌ها را از طریق اینترنت در اختیار کاربران نهایی قرار می‌دهد. متناوبا، در شرکت‌های بزرگتر مانند مایکروسافت، ارائه دهنده ابر ممکن است ارائه دهنده نرم‌افزار باشد. SaaS، همراه با Infrastructure as a Service  ( IaaS ) و Platform as a Service ( PaaS ) ، یکی از سه نوع اصلی رایانش ابری است.

SaaS چگونه کار می‌کند؟

SaaS از مدل ارائه ابر برای ارائه قوی از ویژگی‌ها و توانایی‌ها استفاده می‌کند. به بیان ساده‌تر، یک ISV ممکن است با یک ارائه دهنده ابر برای میزبانی برنامه و داده‌های مرتبط در دیتاسنتر ارائه دهنده قرارداد ببندد یا یک ارائه دهنده نرم‌افزار با استفاده از سرورها، پایگاه‌های داده، شبکه و منابع محاسباتی برنامه و داده‌های مرتبط را میزبانی کند. هر دستگاهی که دارای اتصال شبکه باشد می‌تواند از برنامه استفاده کند. بنابراین، مرورگرهای وب اغلب برای دسترسی به برنامه‌های SaaS استفاده می‌شوند.نرم‌افزار به عنوان یک سرویس ( SaaS ):

چگونه سازمان‌ها از بکارگیری SaaS سود می‌برند

SaaS مزایای زیادی را برای مشاغل کوچک و بزرگ ارائه می‌دهد:

عدم نیاز به سرمایه‌گذاری بزرگ

هیچگونه پیش پرداخت بزرگی با SaaS وجود ندارد زیرا به صورت پرداختی کار می‌کند. برای استفاده از CRM به عنوان یک سرویس، شرکت‌ها به سادگی هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه را پرداخت می‌کنند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود مشاغل کوچکتر و شرکت‌های نوپا SaaS را ترجیح دهند این است که ممکن است منابع مالی لازم برای سرمایه‌گذاری و توسعه سیستم CRM را نداشته باشند، حتی اگر از نظر تجاری مهم تلقی شود.

یک راه‌حل مقرون به صرفه

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های SaaS CRM این است که می‌تواند در شرکت‌ها صرفه‌جویی کند. در واقع هزینه‌های کلی پایین دومین عامل مهم در پذیرش SaaS از نظر اهمیت است

در دسترس بودن

مدل SaaS به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا از هر کجا و در هر دستگاه و در هر زمان به پایگاه داده CRM خود دسترسی داشته باشند. تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال به اینترنت و یک مرورگر وب برای دسترسی به سرویس است. علاوه بر این، SaaS CRM، که در فضای ابری میزبانی می‌شود و از طریق اینترنت قابل دسترسی است.

دیگر مشکلات IT وجود ندارد

بزرگترین ویژگی فروش SaaS CRM، تغییر در زندگی فناوری بدون دردسر است. نیازی به خرید، نصب یا ارتقاء سخت‌افزار یا راه‌اندازی سرور محلی توسط کاربر نیست که هزینه بر و زمان بر باشد. در نتیجه، شرکت‌ها نیازی به استخدام بخش IT تمام وقت ندارند.

گسترش و ادغام با خواسته شما

با پیشرفت تکنولوژی کاربران برنامه SaaS CRM ممکن است با برنامه‌های موجود در بازار ارتباط برقرار کرده و راه‌حل CRM خود را به همان روشی که یک مشتری در محل انجام می‌دهد، گسترش دهند. این فرایند ادغام به این معنی است که مشتریان الکترونیکی می توانند از نرم‌افزارهای موجود خود مانند سیستم‌های ERP یا سرویس گیرندگان ایمیل استفاده کنند، زیرا شما به سادگی می‌توانید راه حل SaaS را با آنها پیوند دهید.

راه‌حل SaaS برای نیازهای کسب وکار

Multi-tenancy Model

Multi-tenancy یک معماری نرم‌افزاری است که در آن یک برنامه نرم‌افزاری واحد برای خدمات‌رسانی به بسیاری از مشتریان به کار گرفته می‌شود. از هر مشتری به عنوان مستاجر یاد می‌شود. مستاجران ممکن است قدرت سفارشی کردن بخش‌هایی از برنامه را دریافت کنند.

Automated Provisioning

کاربران باید به سرعت به برنامه‌های SaaS دسترسی داشته باشند، که این امر مستلزم خودکارسازی ارائه خدمات به کاربران است. مشتریان B2B و B2C اغلب از برنامه‌های SaaS استفاده می‌کنند و این نیاز ایجاد شرکت‌هایی را با استفاده از خدمات آنلاین و ارائه اعتبار دسترسی ضروری می کند.

Single Sign-On

برای تأیید اعتبار بسیاری از سیستم‌هایی که کاربران مصرف می‌کنند، یک سازمان می‌خواهد یک سیستم هویت واحد داشته باشد. همچنین داشتن یک صفحه واحد برای مشاغل بسیار مهم است که کاربران بتوانند اطلاعات ورود به سیستم خود را وارد کرده و به هر برنامه SaaS اختصاص داده شده دسترسی داشته باشند. در نتیجه، برنامه‌های نرم‌افزار به عنوان یک سرویس باید ساده باشند تا با انواع سیستم های مدیریت هویت ادغام شوند.

High Availability

کاربران متعدد برنامه‌های SaaS را به اشتراک می‌گذارند و در دسترس بودن این برنامه‌ها باید در سراسر جهان بسیار بالا باشد. در نتیجه، مصرف کنندگان باید سطح بالایی از SLA را از برنامه‌های SaaS انتظار داشته باشند. در نهایت، برنامه‌ها باید 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در سراسر جهان در دسترس باشند.

Elastic Infrastructure

استفاده از برنامه‌های SaaS به ندرت قابل پیش‌بینی است و مصرف آن ممکن است ماه به ماه در نوسان باشد. بنابراین، زیرساخت برنامه‌ها باید منابع مورد استفاده در پشت صحنه را بالا یا پایین ببرد. این روزها، برنامه‌های SaaS به گونه‌ای ساخته می‌شوند که می‌توانند رفتار زیرساخت‌ها را تشخیص دهند.

از کجا می‌توانید راه حل های SaaS خریداری کنید؟

RackSpace

Rackspace ارائه دهنده پیشرو فناوری اطلاعات به عنوان سرویس در دنیای چند ابر امروز است. آنها دارای تخصص و تجربه گسترده‌ای هستند که خدمات مدیریت شده را در برنامه‌ها، داده‌ها و امنیت و زیرساخت ادغام می‌کند.

Pax8

Pax8 با ساده‌سازی روش خرید، فروش و مدیریت راه حل‌های ابری توسط سازمان‌ها با توانمندسازی سازمان‌ها برای دستیابی به موفقیت بیشتر با فناوری ابری خود، مفتخر است.

AppSmart

AppSmart دارای یکی از بزرگترین بازارهای B2B در جهان برای فروش خدمات فناوری مکرر است.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند