هوش مصنوعی شما را از محاسبات ابری بی نیاز نمی کند

هوش مصنوعی و رایانش ابری برای بهبود زندگی میلیون ها نفر ادغام شده‌اند. دستیارهای دیجیتالی مانند سیری، گوگل هوم و الکسای آمازون هر روز هوش مصنوعی و محاسبات ابری را در زندگی ما اجرا می‌کنند. با یک نشانه کلامی سریع، کاربران می‌توانند خرید انجام دهند، ترموستات خانه هوشمند را تنظیم کنند، یا آهنگی را که از بلندگو پخش می‌شود بشنوند. جریان یکپارچه هوش مصنوعی و منابع مبتنی بر ابر، این درخواست‌ها را به واقعیت تبدیل می‌کند. اکثر کاربران حتی نمی‌دانند که ترکیبی سفارشی از این دو حوزه فناوری هوش مصنوعی و محاسبات ابری است که این تجربه‌های مرتبط و بصری را ممکن می‌سازد. در مقیاس بزرگ‌تر، قابلیت‌های هوش مصنوعی در محیط محاسبات ابری کسب و کار، تلاش می‌کنند تا سازمان‌ها را کارآمدتر، استراتژیک‌تر و مبتنی بر بینش کنند. رایانش ابری با میزبانی داده‌ها و برنامه‌های کاربردی در فضای ابری، انعطاف پذیری، چابکی و صرفه جویی در هزینه را به کسب و کارها ارائه می‌دهد. قابلیت‌های هوش مصنوعی اکنون با رایانش ابری لایه‌بندی شده و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا داده‌های خود را مدیریت کنند، الگوها و بینش‌هایی را در اطلاعات جستجو کنند، تجربیات مشتری را ارائه دهند و گردش‌های کاری را بهینه کنند. در اینجا نگاهی دقیق‌تر به آنچه باید در مورد آینده هوش مصنوعی و رایانش ابری بدانید، آورده شده است

بر اساس گزارش Statista، ارزش جهانی بازار هوش مصنوعی تا سال 2025 از بیش از 89 میلیارد دلار در سال فراتر خواهد رفت. درصد قابل توجهی از این ارزش به دلیل تقویت هوش مصنوعی محاسبات ابری رخ خواهد داد.

نظرسنجی جدیدی درباره کارکنان دیتاسنترها که توسط مؤسسه Uptime انجام شده، نشان می‌دهد که کمبود مهارت‌ها در افراد همچنان وجود دارد، و شرکت‌کنندگان در نظرسنجی انتظار ندارند هوش مصنوعی (AI) به این زودی‌ها نیاز به وجود مهارت‌ها را کاهش دهد. حدود 50 درصد از مدیران و اپراتورهای دیتاسنترهای سازمانی مورد بررسی ادعا می‌کنند که در یافتن افراد ماهر با مشکل مواجه هستند که 38 درصد از سال 2018 افزایش یافته است.هوش مصنوعی و رایانش ابری

اگر به آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد نگاه کنیم. همه‌گیری، قابلیت اطمینان دیتاسنترها را در کانون توجه بیشتری قرار داد. قفل‌ها، قرنطینه‌ها و گاهی اوقات صرفاً بی‌میلی کارمندان برای ورود به ساختمان‌ها در چند ماه اول کووید-19 به این معنی بود که بسیاری از کارمندان دیتاسنتر نمی‌توانند حتی برای انجام ابتدایی‌ترین عملیات‌ها به سیستم دسترسی پیدا کنند. اکثر شرکت‌ها حرکت‌های برنامه ریزی شده خود را به سمت ابر عمومی تسریع کردند. با این حال، به دلیل وجود کارکنان ماهر کمتری در دیتاسنترها نمی‌توان خیلی سریع‌تر به ابر حرکت کرد. گزینه ها برای حرکت به جلو چیست؟ برخی از گروه‌ها هوش مصنوعی را به عنوان ناجی معرفی می‌کنند. ابزارهای جدیدی که بر عملیات مؤثرتر دیتاسنتر تمرکز می‌کنند، می‌توانند راه را به سمت مدل دیتاسنتر نوظهور با کارکنان کمتر و قابلیت اطمینان بیشتر هدایت کنند. این ابزارها می‌توانند مشکلات را قبل از انتقال به ابر حل کنند یا در برخی موارد گزینه‌های ارزان‌تری نسبت به ابرهای عمومی ارائه دهند. طبق این گزارش، اکثر اپراتورهای دیتاسنتر می‌دانند که ابزارهای هوش مصنوعی حداقل تا پنج سال آینده نمی‌توانند بار عملیاتی زیادی را از دوش افراد بردارند. می‌توان گفت که بر اساس الگوهای پذیرش فناوری در 30 سال گذشته، بیشتر از پنج سال است و به هفت تا نه سال می‌رسد.

مشکل بزرگ مدل پنج تا نه ساله چیست؟ بیشتر هزینه‌های تحقیق و توسعه در حال حاضر به سمت محاسبات ابری سرازیر می‌شود. اگر به سیستم‌های سنتی پایبند باشید تا زمانی که هوش مصنوعی بار دیتاسنتر را کاهش دهد، می‌توانید متوجه شوید که به‌روزرسانی‌های ارائه‌دهندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار شما در مقایسه با چند سال پیش بسیار کم هستند. برخی از شرکت‌های فعال با دیتاسنتر موجود خود از بازی اتوماسیون جلوتر هستند. به طور معمول، این پیشگامان فناوری ارزش ابر را زودتر دیدند و سریعتر از همتایان خود به سمت ابر حرکت کردند. اکثر شرکت ها نیاز به پیاده سازی تغییرات ابری در یک مرحله دارند. این بدان معناست که دیتاسنتر آنها باید با کمبود مهارت‌ها و همچنین عدم اتوماسیون دیتاسنتر مبتنی بر هوش مصنوعی موعود و پیش بینی شده مقابله کنند. در چند سال آینده، بسیاری از کارکنان دیتاسنتر سخت‌ترین مشاغل را در شرکت خواهند داشت.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند